Ekonomi

Yılmaz: Yatırımlara 1 trilyon 592,9 milyar ayırıyoruz

Yılmaz, Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonunda 2024 Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi ile 2022 Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanun Teklifi ve Sayıştay raporlarına ilişkin yapılan görüşmelerde milletvekillerinin soru ve eleştirilerini yanıtladı.

Bütçeyi vatandaşın refahını artıracak, verilen sözleri yerine getirecek, inanç ve istikrar ortamını güçlendirecek bir yapıda hazırladıklarını belirten Yılmaz, Türkiye’nin ihtiyaç duyduğu yatırımlara kaynak ayıran bütçenin bu doğrultuda tasarlandığını belirtti. toplumsal yapıyı güçlendiren önceliklere.

Yılmaz, bütçede toplumun tüm kesimlerinin ve ülkenin tüm bölgelerinin dikkate alındığını belirterek, “2024 bütçe döneminde temel önceliğimiz depremlerle yıkılan şehirlerimizi daha iyi bir şekilde restore etmek ve gelecekte yaşanabilecek felaketleri azaltmaktır.” riskler.” Bu kelimeyi kullandı.

Bütçeyle makroekonomik ve fiyat istikrarını sağlamayı hedeflediklerini belirten Yılmaz, bütçenin aynı zamanda elektrik ve gıda arz güvenliği, iklim değişikliği ve dijital dönüşüm gibi alanlarda Türkiye’nin elini daha da güçlendirecek yapıda olduğunu kaydetti.

Cevdet Yılmaz, “2024 bütçemizde yatırımlara ayırdığımız kaynağı 1 trilyon 592,9 milyar liraya çıkarıyoruz. Bu miktar 2024 bütçemizin yüzde 14,4’üne tekabül ediyor.” bilgiyi verdi.

deprem masrafları

2024 yılında bütçede deprem harcamalarının yoğun bir şekilde yer aldığını belirten Yılmaz, bu kapsamda öngörülen ödeneğin 1 trilyon 28 milyar lira civarında olduğunu ifade etti.

Yılmaz, deprem harcamalarının bu yıl ve gelecek yıl bütçe açığının önemli bir kısmını oluşturacağını, 2025’ten itibaren bu harcamaların azalacağını belirtti.

Cevdet Yılmaz, Aydın’da KYK Güzelhisar Kız Öğrenci Yurdu’nda asansörün arızalanması sonucu hayatını kaybeden Zeren Ertaş’a Allah’tan rahmet, ailesine sabır dileyerek, olayla ilgili gerekli soruşturmaların sürdüğünü, olayla ilgili olarak gerekli soruşturmaların sürdüğünü söyledi. Bu tür acı olaylar siyaset malzemesi yapılmamalı.

“Kürtlere en büyük haksızlığı yapmış olacaksınız”

Bazı HEDEP milletvekillerinin “savaş bütçesi” olarak nitelendirilmesine tepki gösteren Yılmaz, Türkiye’nin “savaş” içinde olmadığını, sınırları içinde ve dışında terörle mücadele ettiğini vurguladı.

Bunun “Kürt düşmanlığı” olmadığının altını çizen Yılmaz, “Biz Kürt düşmanlığı yapmıyoruz, tam tersine PKK ile savaşıyoruz. PKK ile mücadeleyi ‘Kürt düşmanlığı’ olarak tanımlarsanız, Kürtlere en büyük haksızlığı yapıyor. PKK Kürtlerin temsilcisi değil, DEAŞ da Müslümanların temsilcisi değil.” .” değerlendirmesini yaptı.

Türkiye’nin Ortadoğu ve komşularındaki gelişmelere ilgi duymasının çok doğal olduğunu belirten Yılmaz, asıl sorgulanması gerekenin binlerce kilometre uzaktan emperyalist niyetlerle gelip bölgeyi dizayn etmeye çalışanlar olduğunu söyledi.

Yılmaz, Türkiye’nin “kimlik siyaseti” yapmadığını, ırkçı bir zihniyete sahip olmadığını, ülkeyi bölmeye çalışanlara karşı çabalarını sonuna kadar sürdüreceklerini belirtti.

Bazı milletvekillerinin “Kürt vilayetleri” ifadesini kullanmasını eleştiren Yılmaz, bir ilin etnik olarak tanımlanmasının doğru bir yaklaşım olmadığının altını çizdi.

Düzenli göçle ilgili soruyu yanıtlayan Yılmaz, “Ağırlıklı olarak mesleki eğitimi geliştireceğiz, ihtiyaç duyduğumuz becerileri artıracağız, kayıt dışılıkla mücadele edeceğiz. Bütün bunları yapmamıza rağmen ülkemizde belli alanlarda boşluk varsa bunu yaparız” dedi. Boşlukları rastgele değil, belirli bir analize dayalı olarak düzenli bir şekilde tespit edip ortadan kaldırmamız gerekiyor.” “İşgücümüze zarar vermeyecek, tam tersine milli gelirimizi artırarak toplumsal refahımıza katkı sağlayacak.” Şeklinde konuştu.

Yılmaz, Türkiye’deki yabancılara ilişkin medyada dolaşan rakamların doğru olmadığını belirterek, “Geçici koruma altındaki Suriyeli nüfusu 3 milyon 264 bin 248, ikamet izni olan yabancılar 1 milyon 136 bin 114, uluslararası koruma başvuru sahibi yabancılar ve yabancılar ise 1 milyon 136 bin 114. statü sahibi olanların sayısı ise 256 bin 573. Dolayısıyla ülkemizde “Toplam 4 milyon 656 bin 935 yabancı var.” bilgisini verdi.

Borçlanmayla ilgili soruyu yanıtlayan Yılmaz, Avrupa Birliği (AB) tanımlı Genel Yönetim Borç Stokunun 2023 yılının ikinci çeyreğinde yüzde 34 seviyesinde olduğunu belirtti.

Yılmaz, vergi muafiyetleri, muafiyetleri ve indirimlerinin spor, kültür gibi alanların yanı sıra engelliler, esnaf ve çiftçiler, yatırım, üretim, istihdam, tarım, Ar-Ge, eğitim ve yurt içi tasarrufları geliştirenler gibi toplumsal kesimlere yönelik olduğunu vurguladı. ve sanat.

“Önlemlerimizin tüm yıl etkisini göreceğiz”

AK Parti hükümetleri ve Cumhur İttifakı’nın mali disipline büyük önem verdiğini belirten Yılmaz, bütçe açıklarını geçmişe göre çok daha düşük seviyelere indirdiklerini ve bunun istikrara katkı sağladığını söyledi.

Yılmaz, bütçe açığında bu yıl ve gelecek yıl süreksiz bir artış yaşandığını belirterek, önümüzdeki yıllarda daha istikrarlı bir yapının görüleceğini, bütçeyi faiz dışı fazla da veren bir yapıda yöneteceklerini kaydetti. dönemin sonu.

Bütçede birden fazla kalemin esnek olmadığını belirten Yılmaz, “Tasarruf genelgelerimiz var. Hazine ve Maliye Bakanımız aslında buraya gelen talepleri çok titizlikle inceliyor. Sayın Cumhurbaşkanımızın da bir genelgesi var. Bunu kurumlarımıza hatırlatıyoruz. her fırsatta. Önemli olan verimliliktir.” Yani kamu harcamalarını kastediyorum.” Şöyle konuştu:

Yılmaz, “Özel Tüketim Vergisi ve KDV ne olacak?” sorusunu yanıtladı. “Şu anda bir şey söylemek mümkün değil. Bütçede toplam rakamlar veriliyor. Bunların alt unsurlarının nasıl hayata geçirileceği belirtilmemiş. Dolayısıyla konular yıl içindeki değerlendirmelere bağlı.” o cevapladı.

“Vergilerde yüzde 70’lik bir artış var. Bu nasıl oldu?” Yılmaz, soru üzerine şunları söyledi:

“Öncelikle bu yıl bazı tedbirler aldık. Gelir tedbirleri. Bütçemizi ayarlamak için. Bunların 2023’e etkisi yarım yıl oldu. Gelecek yıl gelir tedbirlerinin tüm yıl etkisini göreceğiz. Dolayısıyla 2023’ün bir kısmı Vergi gelirlerindeki artışımız tüm yıl etkisini gösterecek, tedbirlerimizin etkisini tüm yıl göreceğiz.

İkinci olarak Hazine ve Maliye Bakanlığımız tahsilatların hızlandırılması ve bu konuda dijital fırsatların kullanılması konusunda çalışmalar yapıyor. Üçüncüsü, özellikle Hazine ve Maliye Bakanlığımız ve Sosyal Güvenlik Kurumumuzla birlikte kayıt dışı ekonomi konusunda ciddi bir çalışma yapmayı hedefliyoruz. Dördüncüsü, doğal fiyat artışları ve enflasyon sadece giderleri artırmakla kalmıyor, aynı zamanda gelirleri de etkiliyor ve artırıyor.”

“Merkez Bankamız dürüstlük içinde yönetme imkânına sahiptir”

Yıl ortasında yapılan düzenlemeyle Döviz Korumalı Mevduat’ın (KKM) bütçedeki kısmının Merkez Bankası’na devredildiğini hatırlatan Yılmaz, şöyle devam etti:

“Daha önce modüler bir yapı vardı. Merkez Bankası bunun bir kısmını izliyordu, bir kısmını bütçeden takip ediyordu. Biz bütçedeki kısmını kesinleştirdik ve Merkez Bankası’na aktardık. Biz bununla ne yaptık? En azından biz yapıyoruz. Bütçedeki belirsizlikleri azalttık, öngörülebilirliği artırdık, daha bütünsel bir yönetim olanağı sağladık.

Merkez Bankamız dürüstlük içinde yönetme imkânına kavuştu. Ama bildiğiniz gibi Merkez Bankası’nın kamuyu aydınlatma kuralları ile bütçedeki açıklamalar farklıdır. Dış denetim olduğunu düşünüyorum. Bunu muhtemelen Merkez Bankası Başkanımız Plan ve Bütçe Komisyonunda açıklamıştır. Merkezi Yönetim Bütçesi toplam kamu sektörünün tamamını değil belli bir kısmını oluşturmaktadır. Burada Merkez Bankası’nın KKM’yi aynı zamanda döviz kuru istikrarını da gözeten ve bununla ilgili sorumlulukları olan bir kurum olarak yönetmesi daha anlamlıdır.

BDDK’nın bu süreçleri bankacılık sektörünün yanı sıra finansal piyasaları da dikkate alan bir anlayışla yönetmesinin daha anlamlı olduğunu düşünüyorum. Sonuç olarak Merkez Bankası’nın kârlılığı, vergi ödeme ve ödememe sorunlarının yanı sıra toplam kamu istikrarını da etkileyecektir. “Burada önemli olan yönetimde birliğin sağlanması, daha etkin ve bütüncül bir yönetimin sağlanmasıdır.”

Görüşmelerin ardından komisyonda oylamayla 2024 Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi ve 2022 Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanun Teklifi konularına geçildi. Daha sonra bütçenin birinci ve ikinci unsurları ile kesinhesap kanun teklifleri okundu.

saraykoy-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
betciomatbet
istanbulescort.io
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
bratca.com istanbul escort ajansı
istanbul eskort